Statsministern på besök i Gränbyskolan

Igår besökte statsminister Stefan Löfven Gränbyskolan. Under sitt besök på skolan hade statsministern möte med flera andra verksamheter inom kommunen och han träffade även skolpersonal samt elever i klass 9B.

Eleverna fick ställa frågor till Stefan Löfven och var nöjda efter besöket.

Rektor Cilla om besöket: Det var roligt att statsminister Stefan Löfven besökte Gränbyskolan under onsdagen och vi fick tillfälle att diskutera frågor som rör barn och ungdomar tillsammans med andra aktörer inom kommunen. Vi pratade om vikten av att vi samverkar för att kunna göra skillnad

Personal om besöket: En grupp ur personalen deltog i ett samtal med Statsministern. Vi pratade om Gränbyskolans styrkor och svagheter. Vi pratade mycket om vikten av goda relationer med både elever och vårdnadshavare.
Vi förde också fram vår önskan om en mer inbjudande utemiljö.

Lisa Sannervik, polisen, Hilde Wiberg, Ungdomsjouren, Stefan Löfven, Cilla Peiró, rektor och Jaqline Claeson, Fritid.

Även Kommunalrådet Erik Pelling var med vid mötet.

13 februari 2020