Gränbyskolans rektorsbrev december

"Just nu pågår Robot-League på Gränbyskolan, en tävling där robotar spelar fotboll med varandra. Gränbyskolan har de senaste veckorna haft över 90% närvaro av både elever och personal vilket inneburit att undervisningen har behållit sin kontinuitet." skriver Cilla Peiró, rektor Gränbyskolan

Hej vårdnadshavare på Gränbyskolan!

Snart har hela höstterminen gått och jag vet att många ser fram emot ett långt jullov. Nior och sexor har haft några veckor med muntliga nationella prov och resten av de proven fortsätter till våren på bestämda datum vilka man kan hitta på skolverkets hemsida om man vill veta när de är.

Det har varit en märklig tid där vi på skolan gjort ett antal anpassningar för att bl a skapa mindre trängsel, därför kan ibland t ex schemaändringar ske kvickt, vi har också utökat städet och har handsprit lättillgänglig tillsammans med en rad andra åtgärder.

Vi har haft över 90% närvaro av både elever, lärare och övrig personal den senaste månaden vilket inneburit att undervisningen har behållit sin kontinuitet och jag hoppas verkligen att det fortsätter vara så till våren.

Just nu pågår Robot-Leauge på Gränbyskolan under ledning av vår för stelärare Per Holmström vilket innebär att två lag om tre robotar i varje spelar fotboll med varandra. Eleverna styr sin robot via en iPad. Under november månad har de nior som har hemkunskap den här terminen deltagit i tävlingen Gränbykocken. Jag deltog i juryn och det var spännande att smaka den mat de hade tillagat med en budget som var väldigt utmanande.

Vi kommer att ha julavslutning klassvis fredag 18/12 och mentorerna i respektive klass meddelar tiden.

Jag önskar er och era familjer fortsätt fin december!

Med vänliga hälsningar

Cilla Peiró, rektor Gränbyskolan

2020-12-08

Klicka här för fler rektorsbrev