Erasmusresa till Sicilien - första projektresan

Gränbyskolans Erasmusprojekt är i full gång och den 11-16/11 är det dags för den första resan som kommer att gå till vår partnerskola i Sciacca på Sicilien.

Sju elever i årskurs åtta och två ur personalen kommer att åka. Alla deltagande länder besöker samtidigt ett av de deltagande länderna, så under resan kommer vi även att träffa elever och personal från våra partnerskolor i Tyskland, Holland, Frankrike och Grekland. Resan är en avslutning på projektets första tema: "A story of diversity". Eleverna kommer att bo hos värdfamiljer.

Dagarna på Sicilien är fyllda av spännande aktiviteter som kommer att genomföras tillsammans. Första dagen på skolan inleds med en välkomstceremoni. Eleverna kommer att ha olika uppgifter, workshops och presentationer att genomföra tillsammans och kommer även att få uppleva hur det är att gå i skolan på Sicilien. Olika utflykter kommer också att anordnas, bland annat till Agrigento och "Museo del Carnivale".

Vår gemensamma vecka avslutas med en avskedsfest för alla deltagare. Vi ser fram emot en rolig och givande vecka!

Nästa Erasmusträff blir i februari 2019 och då är det vi på Gränbyskolan som är värdar.

Gå in och läs mer om vårt Erasmusprojekt: http://howdiversitymakesusone.eu/

7 november 2018