Erasmusresa till Frankrike

Äntligen är det dags för en ny Erasmusresa för Gränbyskolans elever. I oktober åker vi till Frankrike. Anmälan senast 2 september.

franskaflaggan.png

Dags att resa till Frankrike den 16-22 oktober 2022! Den 16-22 oktober ska Gränbyskolan åka på sin andra mobility (resa) genom vårt Erasmusprojekt M-learning och denna gång bär det iväg till nordvästra Frankrike, Ardres och en skola som heter Collège de l'Europe Ardres. Elever bor i värdfamiljer och deltar i en mängd roliga och spännande aktiviteter.

Anmälan för dig som elev görs genom att du skriver ett brev där du beskriver dig själv och motiverar varför du ska väljas ut. När uttagningen är klar får du och dina vårdnadshavare mer information om resan och vad man behöver tänka på. Anmälan ska göras senast 2 september.

Läs mer här om hur det går till när du ska anmäla dig:

Erasmusbrev till vh - Frankrike oktober 2022.pdf (PDF, 89 KB)

Klicka här för mer informtion om Gränbyskolans Erasmusprojekt.

mlearing.puff.jpg

29 augusti 2022