Dear Planet Gameshow på Gränbyskolan

Denna vecka besöker Fredens Hus våra elever på Gränbyskolan med sin Gameshow om hållbar utveckling och miljöfrågor. Eleverna får delta i ett spel kring frågor som rör klimat, djur, natur och hälsa.

Dear Planet - en Gameshow om hälsa och hållbar utveckling

Hur många jordklot använder Sverige med vårt sätt att leva? Hur stor andel av världens djur och växter bor i regnskogarna? Hur många människor i världen har inte tillräcklig tillgång till mat? Vilken ny teknik har tagits fram för att främja en mer hållbar utveckling?

Det är några av frågorna som eleverna på Gränbyskolan får ta ställning till under veckan. Fredens Hus besöker skolan med den interaktiva utställningen Dear Planet – Gameshow. Utställningen är en del av ett större projekt som drivs med stöd från Svenska Postkodstiftelsen och pågår fram till 30 juni.

Ett roligt och lärorikt sätt att hålla en lektion på, tycker eleverna!

Läs mer om Fredens Hus och Dear Planet - Gameshow genom att klicka här.

IMG_1447 - kopia.JPG

IMG_1450 - kopia.JPG