Arla Guldko 2021 till Gränbyskolans restaurang och Gränby Allaktivitetshus

Varje morgon erbjuds Gränbyskolans elever frukost i skolans restaurang och nu har Gränbyskolans restaurang och Gränby Allaktivitetshus tilldelats priset Arla Guldko 2021 för Årets Frukostlyft. Finalen hölls i Stockholm den 8 november.

Tävlingen Arla Guldko finns för att inspirera och lyfta fram goda exempel och visa uppskattning för ambitiösa kök och verksamheter. Gränbyskolans restaurang och Gränby Allaktivitetshus har detta år vunnit pris för Årets Frukostlyft. Årets Frukostlyft delas ut till en skola som genom att ha förbättrat, eller infört, frukostservering har ökat elevernas trivsel och gett dem bättre förutsättningar att ta till sig undervisningen.

Juryns motivering:

Årets Frukostlyft går till en skola som gjort en stor insats för att förbättra förutsättningarna för eleverna att orka hela skoldagen. Där samarbete över gränser och förvaltningar gör det möjligt för fler elever att få den där bra starten på morgonen som också håller i sig över dagen - att få frukost i magen, njuta tillsammans och att bli sedd varje dag! Att i en egen undersökning uppmärksamma fördelarna med frukost, bejaka resultatet och starta upp, mitt i pandemitider, är ett verkligt frukostlyft!

Ett riktigt stort grattis till priset och hurra för vår fantastiska personal i restaurangen och Allaktivitetshuset!

Se finalistfilmen:

Läs mer om tävlingen Arla Guldko.

9 november 2021