Nominerade lärare vid Gränbyskolan till Pedagogiska priset 2021

Fem lärare vid Gränbyskolan har nominerats till Pedagogiska priset 2021 Uppsala kommun för sitt arbete med att skapa en trygg och utvecklande lärmiljö.

book.puff.png

Pedagogiska priset är ett pris för bästa lärare som delas ut årligen till den som genom sitt arbete uppfyller följande kriterier: väcker nyfikenhet och engagerar, skapar ett tryggt klimat för lärande, utmanar och ger självförtroende, får skolan att utvecklas.

Lärare nomineras av elever, vårdnadshavare eller kollegor och bland 425 pedagoger och ledare i Uppsala kommun var det fem lärare vid Gränbyskolan som blev nominerade till Pedagogiska priset 2021.

Dessa lärare är :

Christer Andersson-Grahn lärare svenska och so

Cilla Andrén lärare matematik och no

Emelie Hahn lärare so och tyska

Ike Person lärare idrott och basket

Niklas Sjösten lärare svenska och svenska som andraspråk

Helena Hedman Skoglund (L), utbildningsnämndens ordförande skriver i sitt tack till de nominerade: "Genom ditt engagemang skapar du en trygg och utvecklande lärmiljö där barn får inspireras och känna tillit till sin förmåga. "

Stort grattis till nomineringen önskar vi alla på Gränbyskolan!

Läs mer här om Pedagogiska priset och andra priser Gränbyskolans lärare har erhållit och nominerats till.

20 december 2021