4 blänkare från Rektorn!

• Jag påminner om den intressanta och viktiga föreläsningen för alla föräldrar på onsdag (17/2) kväll kl. 18 i aulan. Vår gästföreläsare Stefan Hertz talar om studiero och gränssättning. Efter föreläsningen har vi öppet skolråd och då berättar jag om hur Gränbyskolan ligger till mot målet att bli bäst i Sverige 2020. Välkomna!
  • Influensan har slagit till hårt mot oss i personalen och mot våra familjer, så just nu är det många av oss som är hemma och sjuka – eller tar hand om sjuka barn. Olyckligtvis leder det till ovanligt många inställda lektioner och inhoppande vikarier. Vår administratör Agneta arbetar stenhårt med att få hit vikarier, men ibland lyckas vi helt enkelt inte och lektionen ställs in. Vi försöker förstås att minimera både inställda lektioner och frånvaro för ordinarie lärare, men i sådana här sjukdomstider är det svårt att täppa alla luckor.
  • Vi är oroliga för trafiken på vår parkering och vi vet att många av dem som passerar förbi skolan är föräldrar till elever på grannskolan Liljefors, men vi vill uppmana alla våra Gränbyföräldrar att lämna era barn på Lidls parkering i stället för precis vid skolan. Trafiken blir helt enkelt för rörig och riskabel om vi är för många som kör nära skolan. I förra veckan rapporterade personalen om flera incidenter, så jättebra om ni undviker lämning på vår parkering.
  • På föräldrakvällen den 17/2 kommer jag att  berätta om resultatet i den arbetsmiljöenkät som eleverna fyllde i för några månader sedan. Den informationen blir extra aktuell nu eftersom en ny elevenkät startar efter sportlovet, och eleverna får ännu en chans att påverka sin arbetsmiljö.
15 februari 2016